Liigu edasi põhisisu juurde

Teetöödel osalevad kallurid on sellel nädala põhjustanud kaks tõsist õnnetust kõrgepingeliinidega, milles inimesed pole õnneks vigastada saanud, kuid taolised juhtumid on potentsiaalselt eluohtlikud nii juhile kui teistele lähedal viibivatele isikutele. 

Kuumade ilmadega on sagenenud juhtumid, kus liinide rikkeid põhjustavad üles tõstetud kastiga kallurid, mis töötavad kõrgepingeliinide läheduses. Viimased juhtumid on seotud teetööde ehk täitematerjalide mahalaadimisega teele või ka pindamistöödega.

„Murettekitavalt on nende juhtumite ühiseks jooneks asjaolu, et tööde teostaja pole töid kõrgepingeliinide kaitsevööndis Eleringiga kooskõlastanud, kuigi see on rangelt kohustuslik,“ rääkis Eleringi liinide käidu talituse juht Andrus Veeleid.

„Masinad on suured ja kallurite kastid pikad, mistõttu võivad need üsna lihtsalt sattuda kõrgepingeliini juhtmetele ohtlikult lähedale. Teatavasti võib kõrgepingeliinide puhul õnnetus juhtuda ka siis, kui otsest kokkupuudet juhtmega pole, kuid ollakse meetri või isegi paari meetri kaugusel juhtmest. Kõrgepinge puhul toimub ülelöök ka läbi õhu,“ selgitas Veeleid.

Suviste kuumade ilmadega suurendab ohtliku olukorra tekkimise võimalust ka asjaolu, et kõrge temperatuuriga venivad juhtmed pikemaks ja vajuvad maale lähemale. „Samuti võib kuumus pärssida liiklejate, sealhulgas kallurijuhtide tähelepanu ja ohutaju,“ tõdes Veeleid.

Viimane tõsine õnnetus juhtus neljapäeval Tallinna lähistel Vatsla külas. Seal sõitis üles tõstetud kastiga kallur liiva maha kallates Harku-Tabasalu 110-kilovoldise liini juhtmesse, mille tagajärjel juhe katkes. Kalluril plahvatasid tekkinud lühise tõttu rehvid. Osa rehve lendas plahvatuse tulemusel veljelt minema. Plahvatusega kaasnenud heli oli kosta ka viie kilomeetri kaugusele. Kalluri juht vigastada ei saanud. Luba tööde teostamiseks Eleringi liini kaitsevööndis polnud.  

Sarnane õnnetus, kus üles tõstetud kastiga kallur tekitas liini all lühise, juhtus esmaspäeval Pärnu linnas. Kas seal puudus luba liini kaitsevööndis tegutsemiseks. Maikuus põhjustas teetöödel osalenud rasketehnika lühise Ida-Virumaal. Avarii põhjustaja lahkus seal sündmuskohalt, kuid liinijuhtmele jäid lühisest jäljed. Ka sellel puhul polnud tööde teostaja töid Eleringiga kooskõlastanud.

Ohutuse teemal saab lähemalt lugeda Eleringi kodulehelt: https://elering.ee/ohutus

rehv

 

rehv2