Liigu edasi põhisisu juurde

Lugupeetud koostööpartner!

Küllap olete juba teadlik, et Riigikogu võttis 20. veebruaril 2019 vastu raamatupidamise seaduse muutmise seaduse, mis sätestab nõude, mille kohaselt on kõigile raamatupidamiskohustuslastele (sh Teie äriühing) alates 1.07.2019 tehtud kohustuslikuks riigiraamatupidamiskohustuslastele (sh Elering AS) esitada arveid ainult e-arvetena. Seega ei ole üleminek ainult e-arvetele ja loobumine muus formaadis esitatavatest arvetest Eleringi vaba valik, vaid seadusandja tahe ning seega kohustuslik nii Teie äriühingule kui Eleringile.

Täpsustame, et seadusandja on väga täpselt sätestanud, millises formaadis peab arve olema, et ta kvalifitseeruks seaduse mõistes e-arveks. Seega ei ole igasugune elektroonilisi kanaleid pidi saadetav arve (nt pdf faili kujul) seaduse mõistes e-arve.

Elering on võtnud e-arveid vastu juba alates 2016. aastast kõigilt, kes on selles formaadis soovinud meile arveid esitada. Kui Teie ühing on üks nendest, kes juba saadab e-arveid, siis me täname Teid selle eest ja edasisi instruktsioone pole vaja lugeda.

Mida selleks teha, et hakata saatma e-arveid?

Üks võimalus on järgnev:

  1. Sõlmite lepingu e-arve teenust pakkuva firmaga. 
  2. Veendute, kas Teie raamatupidamise tarkvara on võimeline e-arveid koostama ja saatma.
  3. Kui raamatupidamise tarkvara ei ole selleks võimeline, siis arendate vastava võimekuse välja või vahetate kasutatava raamatpidamise tarkvara välja.

Lisainfot e-arvete kohta leiab:

https://www.rahandusministeerium.ee/et/riigihaldus/e-arved

https://www.rmp.ee/raamatupidamine/e-arve/mis-on-e-arve-ja-kuidas-esimene-e-arve-valja-saata