Dashboard!

Paraneb Eesti elektrisüsteemi läbilaskevõime Lõuna-Eestis

07.10.2006 10:00

Eile, 6. oktoobril jõudis lõpule Tartu 330 kilovoldise pingega alajaama autotrafode vahetus. Tööde lõppu tähistavale vastuvõtuaktile andsid allkirja nii tööde tellija OÜ Põhivõrk kui ka seadmed tarninud ja paigaldanud Skanska AS ning Fortum Service OY juhid.

Varasemate 125 MVA võimsusega autotrafode vahetuse 200 MVA trafode vastu tingis pidev koormuste kasv piirkonnas.

“Väga oluline on ka see, et uued autotrafod suurendavad Eesti elektrisüsteemi läbilaskevõimet Kesk- ja Lääne-Eesti suunal,” rääkis vastlõppenud töödest OÜ Põhivõrk projektijuht Lembit Niidumaa. „See tähendab, et elekter hakkab paremini liikuma mitte enam Paide vaid otse Tartu kaudu,” selgitas ta.

Tartu alajaam on põhiline toitealajaam kõigi Lõuna-Eesti elektritarbijate jaoks. Lisaks Balti Elektrijaamaga siduvale kõrgepingeliinile on alajaam ühendatud Tsirguliina ja Valmiera alajaamadega. Pihkva alajaama kaudu on ühendus ka Venemaa energiasüsteemiga.

1953. aastal ehitatud Tartu alajaama uuendamist alustati 2000. aasta aprillis. 330 kilovoldise pingega jaotusseadme rekonstrueerimine lõpetati 2000. aasta lõpus, 35 ja 110 kilovoldiste jaotlate uuendamine lõppes käesoleva aasta suvel. Autotrafode vahetus oli Tartu alajaamas tehtavate rekonstrueerimistööde viimaseks etapiks.

Parim pakkumine Tartu alajaama autotrafode vahetuseks oli Skanska AS ja Fortum Service OY ühispakkumine. Projekti kogumaksumuseks oli 56,1 miljonit krooni